måndag 4 februari 2008

Tankar

Tänk vad nycket tankar man får när man inte kan sov.

Så var det för mej i natt både bra o dåliga, först kom jag till instinkt att jag
måste börja att gå ut varje dag som jag all tid gjort tidigare,
sen försöka att äta regel bundet. Det var en kompis alltså en ny kompis
som ni vet annars så är det tunn sått på den fronten. Hon hade någon
släkting till sej som oxå har haft cancer o hon började att äta mindre kolhydrater,
sloppade allt vitt mjöl, socker en del pasta åt mindre med potatis men åt mer
proetiner samt det viktigaste av allt det var fettet som man ju annars är så rädd
för. Jag tyckte skulle kolla upp det där, ringde därför till sjukhuset för att höra
lite o de sa att det är inte bevisatt men som så mycket annat fungerar det
på någon men inte på alla men tyckte jag skulle testa.
Det har jag bestämt mej för fick även ett tips om illa måendet, skulle
testa att tugga på en bit ingefära någon gång per dag får se om det hjälper.
Nu åter står bara att börja. Pratade med Lisa igår o det var riktigt roligt fast
hon tycker det är jobbigt allt det här med Maria o jag kan förstå henne
vet ju en del själv men tänker på henne ofta. Maria du finns i mina tankar
kämpa kämpa du har dina små barn o din familj förutom Alf förstås.
Blir så jävla förbannad när jag tänker på det så det finns inga ord
för det.
Tänker på er alla i min familj samt mina föräldrar vet ju att min mor inte är säskilt bra
fast hon säger ju inget precis .
Nej nu skall jag gå ut en sväng.
Ha en bra dag alla där ute

2 kommentarer:

Klockan 4 februari 2008 kl. 02:36 , Blogger Emma5a sa...

Hej mamma! Ja man tänker mycket när man inte kan sova. Va skoj att du har en ny vän :) Jag tycker helt klart att du ska testa det för vem vet det kanske hjälper o det är ju inget som skadar att testa. Hoppas att det hjälper att tugga på ingefära. Tycker så synd om Maria du får be Lisa att hälsa så gott. Alf är fan inte riktigt klok.... det är han som går miste om sina barns liv synd bara att andra mår dåligt över det. Tänke rpå dig mamma o Maria. Älskar dig. Puss Emma

 
Klockan 5 februari 2008 kl. 02:08 , Blogger Baloo sa...

Hejsan!
Ja jag håller också med, massor med tankar som kommer upp när man inte kan sova. Tyvärr är väl mitt problem att jag sover jämt känns det som...
Och nu är det för mycket skit i vår familj och bland alla nära o kära så tankarna går ju automatisk till dem :(

Och jag hoppas att du snart ska må bättre mamma, kanske ingefäran hjälper, har du provat det ännu? Älskar dig! Puss och kram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida